Drikkevandsforsyning - tværfagligt forløb

Undervisningsforløb

I dette tværfaglige undervisningsforløb arbejder eleverne med drikkevand og drikkevandsforsyning.

Det er muligt at læse tekster og se videoer fortløbende i den rækkefølge, som de er vist i skemaet herunder. Det er muligt at markere udvalgte tekstsider og videoer, og dermed reducere omfanget af forløbet, så det passer til den enkelte klasses niveau og behov. Der kan dannes et specifikt link, som kan deles med eleverne.

Tryk her for at se vejledningen til individuelt forløb
Vejldning til individuelt forløb

I forløbet indgår et besøg på et vandværk. Det er muligt at gennemføre forløbet uden besøget, men besøget anbefales, da det understøtter elevernes læring og bidrager til at opfylde mål og krav i læseplanerne for naturfagene.

Undersøgende og modellerende elevaktiviteter vil ligge som forslag i bunden af siderne, og kan anvendes i det omfang, som det passer til den enkelte klasse.